Votre Forum

Identifiez-vous avec le pseudo d'administration pour configurer et personaliser votre forum.

Vous n'êtes pas identifié.

#1 22-01-2019 07:15:09

Labi1995
Membre

onze vorm na die van elite lopers

Dit stuk bevestigt mijn eigen ervaring. Als zowel een boven- als een ondergemiddelde afstandsrunner (bij gelegenheid een parcours van 84 minuten halve marathon PB naar 4:45 uur), heb ik grote verschillen in loopstijl Nike Air Presto Femme ervaren. Als je 4:20 min / km rent (ongeveer 3 uur marathon), loop je beslist meer op de voorkant van je voeten dan wanneer Adidas Campus Damskie je met 7 min / km meevaart. Want een jogger die op de voorkant van je voeten loopt, is eenvoudig biomechanisch incorrect.
Als Zuid-Afrikaan deed je commentaar op een oneven rol van elite lopers me denken aan twee uitstekende voorbeelden: Vladimir Kotov, met zijn shuffle naar boven en bijna geen kniebuigingen (het lijkt erop), is beroemd om zijn extreem lange competitieve carrière. Hij werd vierde in de Olympische marathon van 1980 en won nog steeds driemaal de 90km-marathon van Comrades (één record) in de vroege jaren 2000. In 2010 behaalde hij nog een 13e plaats op 52-jarige leeftijd! (Zie Wikipedia) .Matthews "Loop-en-Val" De bijnaam van Motshwarateu betekent letterlijk "Run-and-Fall". Hij was een Nike Air Max 95 Femme Zuid-Afrikaans kampioen en recordhouder in lange afstand baan en veldloop en was dominant in dezelfde evenementen in de VS op een Nike Air Max 90 Mujer studiebeurs bij UTEP. Zijn succes omvatte het 10km wereldrecord in 1980 in New York. Een geweldige post als altijd en ik kijk er naar uit om het hele boek te lezen. Je maakt goede punten. Ik zou er slechts één toevoegen - zelfs elite lopers waarvan wordt gezegd dat ze een bewonderenswaardige vorm hebben en gewond raken. Ik lees vaak berichtenraadsborden waarin goedbedoelende hardlopers suggereren dat we moeten rennen zoals Kenesia Bekele, Haile Gebrselassie, Ryan Hall, enz., Wat suggereert dat als we dat doen, we niet gewond zullen raken. Wat wordt gemist, is dat Bekele het seizoen 2010 met verschillende blessures uitsloot; Gebrselassie heeft knieproblemen gehad (vaak verondersteld om de provincie van de hakstrikers Nike Air Max 95 Femme te zijn) laat in zijn carrière, waardoor hij in 2010 de NYC Marathon verliet; en Ryan Hall heeft onlangs een wijdverspreid Adidas Falcon Mujer gevecht met plantaire faciitis gehad. Hoewel al deze lopers ofwel zijn teruggekeerd van hun verwondingen of niet volledig van hen zijn afgezonderd (Hall), zijn anderen, zoals Martin Lel, behoorlijk van de kaart gevallen vanwege hun kwalen. Het modelleren van onze vorm na die van elite lopers kan soms de moeite waard zijn, en in sommige gevallen zelfs de kans op bepaalde blessures verminderen, maar als je hard genoeg en lang genoeg loopt, zul je waarschijnlijk uiteindelijk gewond raken. Matt Powell van SportsOneSource zond zijn driemaandelijkse uit update over hardloopschoenenverkoop vorige week (voeg hem toe op LinkedIn als je zijn rapport wilt ontvangen of volg hem op Twitter). Ik vroeg Matt of ik zijn gegevens over de verkoop kon delen en hij was vriendelijk verplicht. Zijn rapport geeft aan dat de lichtgewicht hardloopcategorie Nike Air Max Tavas Femme (schoenen onder de 10 oz in gewicht) het traditionele marktaandeel van hardloopschoenen blijft kannibaliseren. Minimalistisch Nike Air Max 270 Mujer blijft klein, maar als je Nike Free opneemt, is het 12% van de markt. Het is vermeldenswaard dat deze aantallen afkomstig zijn van Sportartikelen, Athletic Footwear en Running / Outdoor Specialty Retailers, dus veel van de verkochte schoenen worden waarschijnlijk niet gebruikt voor hardlopen. "De omzet steeg in de lage honkslagen in het eerste kwartaal van de zwakke maand april. Terwijl lichtgewicht hardlopen (25% van alle hardlopen) met ongeveer 20% groeide, werd dit meer dan gecompenseerd door verliezen in stabiliteit (-25%), bewegingscontrole (neerwaartse singles) en demping (neerwaartse hoge singles). Lichtgewicht hardlopen verdubbeld in het Family-kanaal. Nike Lightweight groeide in het midden van Adidas NMD Womens singles en heeft 42% aandeel. Reebok (aandeel van 39%) sprong meer dan 40%, maar de gemiddelde verkoopprijs daalde ongeveer -15%. Adidas Arkyn Womens Adidas Lightweight groeide met ongeveer 20% en Asics groeide op in de high singles. Sales of Minimalist / blote voeten zijn meer dan verdubbeld in het kwartaal en bereikten 12% van alle verkopen. Nike heeft echter een aandeel van 65% in Minimalist, allemaal op het gratis platform. Als we terugkomen, is Minimalistisch hardlopen ongeveer 4% van alle verkochte hardloopschoenen, over wat het in 2011 vertegenwoordigde. Blootvoets / minimalistisch lijkt op zijn best nog steeds een nichebedrijf te zijn.

Pied de page des forums